Un produs Blogger.

Din păcate, textul de mai jos nu este un pamflet. El reprezintă un fragment din realitatea înconjurătoare. Piţipoancele (numite în cele ce urmează şi „pitzi” sau „piţi”) şi cocalarii (sau „coca”) au invadat Clujul


Ipoteză. Le întâlneşti pe stradă, în localurile cu fiţe („fitze” pentru iniţiaţi), în mall-uri şi pe online. hi5.com este unul dintre mediile preferate de „promovare”. Le recunoşti de la distanţă. Hainele sunt cât mai colorate şi/sau transparente. Scopul lor este evident: să ofere cât mai mult vederii: sânii, coapsele, arcuirile fundului... Bijuteriile se simt în largul lor, de la cercei, la lănţişoare, pierceuri. Principala lor calitate? Să fie cât mai mari şi, pe cât posibil, să zornăie. La rândul lor, ochelarii trebuie să fie gigantici. Dacă la toate acestea se adaugă şi un tatuaj, se înţelege, tot la vedere, ai tabloul complet al unei piţipoance („pitzi” sau „piţi” sau „pitzipoance”). Cu varianta masculină – cocalarii (sau „coca”).



Unde întâlneşti o pitzi în Cluj



Locuri preferate de cumpărături în Cluj. Iulius Mall sau Polus Center. Aici dai de piţi la „vânătoare” de ţoale. Prin Calliope, Terra Nova, Leonardo, Puma, Nike etc. Dacă au parte de un sponsor generos, pretenţiile urcă spre Debenhams, Zara, Guess, Dolce&Gabanna, Armani, Prada. Ce nu se găseÅŸte în Cluj, se aduce din import. Doar nu degeaba s-au inventat călătoriile....
Nu încercaţi însă să găsiţi vreo logică ori vreo armonie în ceea ce îmbracă o pitzi. V-aţi consuma inutil neuronii.

Stop cadru. Pitzipoanca la mall. „Stai dragă, să îmi faci o poză la fântână! Să mi-o pun pe hi5, să vadă lumea pe unde umblăm noi”. „Stai dragă, să mă admir în oglindă”.



Piţi la cafenea



Între două reprize de shopping, pitzi trebuie să se relaxaze. La un frappe. Locurile preferate? Cafenelele-vitrină sau cele amplasate pe trotuar. Turabo Cafe şi Outwear, în Piaţa Unirii, sunt printre cele mai trendy. În competiţie a intrat şi Havana, la ultimul nivel al Complexului Leul din Mihai Viteazul, care se adaugă deja „tradiţionalelor” Dolce cafe, Diesel ori Kharma.
Turabo Cafe, inaugurată destul de recent, a preluat o mare parte a fostei clientele de la Crema. Ce le (îi) atrage aici pe pitzi şi cocalari? Revărsarea de plasme, culorile aprinse, „notorietatea” dată de frăţiorul mai mare, din Bucureşti, cunoscut ca unul dintre cele mai „de fiţe” localuri din Capitală. Şi, se înţelege, faptul că poţi să te expui în vitrină. Unde mai socoteşti că, cu puţină şansă, poţi fi văzut (ă) din ce maşină ai coborât.
La Havana, expunerea e mai redusă, dar elefanţii decorativi, palmierii, şezlongurile, hamacele şi vederea asupra oraşului fac toţi bani. Pentru pitzi şi coca, se înţelege.

Stop cadru. Pitzipoanca în cafenea. „Poză! Poză! Poză! Fă odată poza, acuma cât îmi e plin paharu!”. După 2 ore: „Dragă, vezi că o venit ăla cu Ferrariu. Cum arăt?”. „Eşti sexy dragă!”. Alternativ: „Muah”. „Muah” (sunet executat cu boticul alungit, care vrea să simuleze un pupic de la distanţă, sunetul e greu de transcris; nota bene, două pitzipoance nu se pupă direct, pentru a evita să-şi amestece fondurile de ten).
„Dar eu? Că a venit ăla a cui e cafeneaua”. „Şi tu. Ca o păpuşică”. În tandem: „Hi-hi-hi!”. „Bine că e la jumate frappe’ul, o să creadă că acuma am venit”. Din nou în tandem: „Hi-hi-hi!”. Apoi alternativ: „Muah”, Muah”...


Piţi în club


Seara şi noaptea, după o zi încărcată până peste cap cu shoppingul şi pescuitul cocalarilor, pitzipoancele au dreptul la distracţie.
Ambianţa occidentală, proiectoarele, laserele, animatoarele în bikini care dansează pe bar, le-au atras, precum lumina becurilor fluturii, pe pitzipoance la Obsession. Acesta e unul dintre locurile cele mai potrivite în care pot fi etalate cele mai recente achiziţii. Fie că e vorba de haine, bijuterii sau bărbaţi. Ori, de ce nu, chiar dacă suntem în luna lui Cuptor, de cizme. Dacă nu ştiaţi, în această vară se poartă cizmele şi cizmuliţele în club. Şi cum nu toţi sponsorii sunt în aceeaşi măsură de generoşi – cine nu are cizme de vară, vine aici cu încălţămintea care ar trebui să stea, în mod normal, în debara. Cel puţin până la prima ninsoare.
Canapelele de piele se constituie, în acelaşi timp, într-un excelent decor pentru şedinţele de shooting, al căror rezultate pot fi admirate pe hi5.com ori pe alte site-uri de socializare.
Să fim bine înţeleşi: în Obsession întâlneşti cea mai mare concentraţie de pitzipoance; această specie, aparent de homo sapiens, poate fi găsită însă şi în After Eight, Salsa, Diesel, Midi sau Seven. Uneori pun cu totul stăpânire pe cluburile în discuţie, alteori sunt obligate să le împartă şi cu muritoarele/ muritorii „de rând”.

Stop cadru. Pitzipoanca în club.
Îmbrăcată atăt cât să nu fie dezbrăcată. În căutare de mascul generos, pitzi merge la baiţă să îşi retuşeze machiajul şi să bârfească cu celelalte pitzi despre duşmancele lor. „Ai văzut-o pe aia care se dă la x-ulescu?”. Sau „x-ulescu mi-a spus că mă vrea. Mă place mult, ai văzut ce nebun e după mine?”.



Cocalarul



Cocalarul este specia masculină de piţipoancă. El este un afacerist mic sau mare, sau, cel mai probabil, descendent al unui afacerist mic sau mare, care îşi etalează veniturile prin bijuteriile masive de aur, argint, tinichea, ceasurile enorme, hainele de marcă cu logo-ul cât mai mare, la vedere, cu un telefon cât mai scump şi maşină pe măsură. Cocalarul frecventează aceleaşi locuri, precum piţipoancele. Şi ca şi în cazul lor, nu umblă singur, ci doar în haită.

Stop cadru. Cocalarul la mall.
La început încet, către cocalarul de lângă el: „Mă frăţică, ai văzt’o pe aia ce craci are?’, după care, înainte de primi vreun răspuns, tare, din toţi rărunchii: „Dom’şoară, ce bunăăăă eşti!”. Fără a-i păsa dacă „ce bunăăăă eşti!” l-a băgat sau nu în seamă, continuă: „Frăţică, ia fă-mi o poză în mall, la fântâna asta colorată. Da’ să mă prinzi când sare apa”.


Stop cadru. Cocalarul în cafenea. Telefoanele se află pe masă, cheile de la maşină la fel. Dacă sună telefonul, toată cafeneaua va şti că el e om de afaceri. „Auzi mă, eu sunt acuma la cafea, vorbesc nişte afaceri. Te sun io! Da!?”....

Stop cadru. Cocalarul în club. Dat cu o tonă de parfum, îmbrăcat cu un tricou de culoare ţipătoare, cu un logo cât mai evident. Comandă Jack cu sticla, pentru că a rămas cu impresia că Jack Daniels e de „bon ton”. Şi nu vrea să se complice cu „suta”. Bea cu băieţii, după care dă ture, pune ochii pe ceva pitzi şi începe să o „combine”.

Stop cadru. Cocalarul la volan.
E vedeta şoselelor. Are maşina cea mai bengoasă. Are geamuri fumurii, dar lăsate jos. Păi să nu vadă pitzi a cui e maşina? E posibil aşa ceva? Ascultă manele la maxim, are poziţia inconfundabilă de coca (pe care mai nou au copiat-o şi pitzi), adică mâna încordată pe volan, ceasul la vedere (important să fie cât mai opulent), şi ochelarii gigantici, de marcă sau contrafăcuţi.

Stop cadru. Cocalarul pe stradă. El nu merge mult pe jos. Parchează maşina cât mai aproape de locul unde trebuie să ajungă. Dacă se poate chiar în buza magazinului ori cafenelei în care vrea să intre. Când coboară din maşină vorbeşte la telefon cu cel cu care trebuie să se întâlnească până ajunge lângă el.



Concluzii?



Nu ştim dacă îşi au rostul. Am putea găsi, eventual, o explicaţie a comportamentului lor: mimetismul. Imitarea vedetelor pe care le văd la televizor ori în filme. Lipsa de educaţie ar fi altă explicaţie. Dar de ce să ne batem capul cu explicaţiile? Oricum, nu ajută la nimic. Piţii şi cocalarii nu se pot schimba. Va trebui să ne obişnuim cu prezenţa lor. La revedere! „Muah, muah!”.




Mai mult


* Cum recunoşti o pitzi la volan? Se machiază la semafor, conduce uitându-se mai mult în oglindă decât la drum şi, evident, adoptă poziţia de şofer cocalar - cu mâna încordată pe volan, să se vadă ceasul voluminos şi încrustat cu cristale Swarovski.
* Cum recunoşti o pitzi pe stradă? Îţi sare în ochi sau culoarea stridentă a îmbrăcăminţii, sau lipsa consistentă a unor bucăţi din îmbrăcăminte (genul „s-a terminat materialul taman la fustiţa sau pantalonii ei”), sau cizmele purtate în mijlocul lui august, sau transparenţa bluziţelor şi pantalonilor. Atenţie, de cele mai multe ori, pitzi nu e singură, ci însoţită de cel puţin încă o pitzi care o susţine şi îi dă întăriri.
* Cum recunoşti o pitzi pe internet? Cel mai uşor. În 90% din cazuri are o fotografie cu fundul la înaintare, în timp ce cu braţele sau coatele se sprijină de perete. Dacă a fost la mare, sigur are o fotografie căutând scoici. În genunchi şi coate, cu cadru generos din spate, se înţelege.

Sursa: clujeanul.ro

    Videoclipul saptamanii